2014-01-14

Litt nytt fra viltkamera i terrenget

Her er noen ferske bilder fra MMS viltkameraet som står i terrenget.


Første bilde er en rådyrgeit som har holdt til her i hele år. Det har vært "smalhans" i beitet for henne og jeg har ikke satt rådyrkje. Hun ser ikke gammel ut, så jeg tipper hun har hatt for lite skjul og mat til å produsere kje.


Her er en hjortekolle med tilhold på samme sted. Dette er et standdyr som holder seg i området istedenfor å trekke ut om vinteren. Verdifullt dyr som jeg tar vare på. Både hun og rådyrgeita skal få viltåker å kose seg i til sommeren, men foreløpig er det motorsagfrukt og toppskudd de beiter mest på.



Her er rådyrgeita igjen. Ser ut til at hun har funnet noe snacks å spise på bakken.


Hvis man ser disse bildene opp mot det jeg skrev om plassering av viltkamera er det tydelig at jeg bør fjerne litt mer kratt foran kameraet. Jeg er litt redd for at dyra da kan snike seg under kameraet, men jeg får stable krattet der og satse på det beste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar